📢 Tehniline disain ja toodete konstrueerimine on tõusul!
Tehniline disain on saamas eesti masinaehituse lahutamatuks osaks ja vältimatuks konkurentsieeliseks. Üha rohkem on ettevõtteid, kes vajavad disainereid ja konstruktoreid kellel on kõrge pädevus erinevate CAD ja CAM tarkvarade kasutamiseks. Masinaehitajate seas on levinud AutoCad ja Solidworks ning Drive Works. Viimane neist täidab tühemiku kliendi soovide kuluefektiivseks tõlgendamiseks tootmisjoonistesse ja -spetsifikatsioonidesse.
Tundub, et ka konstruktoreid ja joonestajaid leiab tööjõuturul (kuigi aina raskemini). Keeruliseks on aga muutunud suurte masinaehituslike projektide haldamine ja tähtaegadest kinnipidamine. Probleemidena tuuakse välja:
- viimasel hetkel tulevad kliendimuudatused joonistesse ja tööde järjekorda tootmises
- raskesti kontrollitavad konstruktorite poolt valmivate jooniste tähtajad ja pidev tootmisjooniste hilinemine
- konstruktorite pidev tööga ülekoormus ja lõpmatu arv ületunde
- konstruktorite ja klientide vead, mis põhjustavad probleeme alates joonistest kuni tootmise ja tellimuste lähetamiseni kliendile
See loetelu võiks olla pikem ja palju detailsem, omades veidi erinevat spetsiifikat terasmahutite, teraskonstruktsioonide, masinaehitusdetailide ja komponentide aga ka tööstusrobotite tootmises. Puidutööstuses paistavad sarnaste teemadega silma ettevõtted kes valmistavad keerulisemaid tooteid, mis vajavad koostamist nagu moodulmajade, majade elementide ja tellimusmööbli tootmine.
Kõikides neis ettevõtetes saaks välja tuua ühe ühise probleemi vaate: pidevad muudatused äripoolel (müük jne.) ja vajadus olla paindlik ja kliendikeskne põhjustab lõppematut tõmblemist, ühelt töölt teisele ümberlülitamist ja praagi ning, vigade tootmist koos sellele järgneva ümbertegemisega.
Sellise probleemi lahendus ei saa olla lihtne ja vajab protsesside, vastutusalade, planeerimise töökorralduse ja mõnikord ka motivatsioonisüsteemi ülevaatamist.
Kui sa soovid lugeda lahendustest, loe meie järgmist posti.