Moodsatest tootmise süsteemidest maailmas
Pea 50 aastat tunneb maailm Toyota Tootmissüsteemi – Toyota Production System ehk TPS. Samal ajal on sündinud teisigi sarnaseid ja samas milleski eristuvaid nimetusi ja akronüüme – Nissan Production Way (NPW), BMW-le kuuluv Value-Added Production System (VPS) ja paljud teised.
Honda on osanud eristuda oma konkurentidest põhimõtteliselt uue ja innovaatorliku ARC-line-ga, mis pöörab autode tootmise kontsepti pea-peale pannes autode asemel töötajad liikuma. Asi on siiski veidi keerulisem kui töömeste paigutamine konveierile. Nad ise nimetavad seda maailma esimeseks autode rakktootmiseks. Kes tahab lugeda rohkem leiab infot nende kodulehelt: SIIT.
On üsna selge, et kõik nad tuginevad Lean’i põhimõtetele ja tootmissüsteem mängib iga firma äristrateegias väga olulist rolli konkurentsieeliste kujundamisel. Ettevõtted kasutavad ajas läbiproovitud meetodid ja tehnikad aga ka väga moodsaid lahendusi. Allpool mõned tähelepanekud:
Nissan:
- Usk tööinimese piiramata võimetesse ülikõrge tööaja kasutamise efektiivsus ja pidev raiskamiste elimineerimine läbi tarneahela sünkroniseerimise nõudlusega (Douki-seisan),
Toyota:
- Just-In-Time’i ja meeskonnatöö raiskamiste kõrvaldamisel; Jidoka rakendamine seadme seiskamiseks praagi tootmisel või töö lõppemisel ja Andoni kasutamine hälvetega tegelemiseks,
BMW:
- Pidev parendamine (PPP) ja lisandväärtuse suurendamine
Honda:
- Nimetatud ARC-line on üsna uus lähenemine tootmisele, eriti autode tootmisele, kus konveier on peamine tootmise vahend. Vaata TÄPSEMALT: